Na een tijdje met veel plezier een weblog bijgehouden te hebben (www.upsidedown-in-australia.blogspot.com & zus2zus.blogspot.com) is mijn 'geheugen' vol en kan er niets meer gepubliceerd worden.
Dan maar weer een nieuwe weblog maken, waarvan de naam een beetje een compromis is omdat de namen die een beetje in de buurt van mijn oude naam kwam niet meer beschikbaar zijn....

Hier dus het vervolg.....

Upside down in Australia weblog 3!

vrijdag 19 april 2013

21 st

'Wat wil je nou graag voor je 21 ste verjaardag hebben', vroeg ik Marlieke een aantal weken geleden. Het was even stil en daarna kwam twijfelend haar antwoord; Dat jullie er de nacht van mijn feestje niet zijn!

Heb nog geprobeerd te onderhandelen door slaapkamers te ruilen, zij boven in onze slaapkamer, gelijkvloers met de woonkamer die als party-room zou dienen en wij beneden......dat we op onze kamer zouden blijven en ons gezicht niet zouden laten zien want ouders zijn natuurlijk not done.... Maar nee....niets mocht baten!

Om de lieve vrede te bewaren moest ik eerst Mr X overhalen, misschien konden we naar de 90 mile beach rijden en daar een hotelletje zoeken maar na een blik in de agenda bleek dat ik dienst had de dag erna en een eind rijden en daarna de verantwoordelijkheid voor 20 bewoners in mijn uppie leek me niet zo'n goed idee.....daarna bood ik aan om mee naar de footy te gaan en een nachtje in de stad te blijven slapen maar er was aleen een wedstrijd die in Sydney gespeeld werd dus ook dat feest ging niet door.

Dan maar naar de stad....maar de hotels zijn zo verschrikkelijk duur vooral als je je huis uitgezet bent en niet echt een doel hebt. Op internet een goedkoper motel van iets onder de $100.- gevonden dus dan daar maar naar toe.....Toen we goed naar het adres keken bleek het 100 huizen van mijn werk te liggen!!!!!!

's middags vertrokken we dus met onze toilettassen en schoon ondergoed voor onze logeer party. Eerst langs de DFO om wat truien voor Mr X te kopen. Niet een echte winkelaar die man van me maar we zijn toch met 3 polo's een uurtje later de Shoping Mall weer uitgestapt.

Wat nu?????
Inchecken bij het Motel wat meteen een caravan park bleek te zijn. Gelukkig een schone kamer, wel aan de snelweg. Kopje koffie en naar de bioscoop. Helaas iets te laat voor de film waar we naar toe wilden en veels te vroeg voor de volgende 'leuke' film. Yippie voor Mr X weer een winkelcentra in!!!!! (en omdat we heel selectief aan het pakken zijn om alles in de container te krijgen hebben we niets nodig natuurlijk). Beetje doelloos rondgelopen en koffie gedronken tot we naar de bios konden.

Olympus has fallen, een goede film maar met wel erg veel geweld......bloed spatte alle kanten op het geluid van kogels kwam van links, rechts en achter ons vandaag! Tussen het gekraak van popcorn en popcorn lucht. Doordat de film later was afgelopen dan we gepland hadden waren we een beetje laat voor een uitgezocht restaurant en zijn we maar terug gereden naar mijn werk omdat daar een friettent zit die croquetten verkoopt!!!!!!!! en zo zaten we even later in de friettent die voor ons nog even openbleef aan de patat.

Nog ff TV gekeken voordat vooral Mr X in een rusteloze slaap viel.....(ik laat me nooit meer m'n eigen huis uitzetten hoor) Het helpt ook niet dat Chris ooit in Engeland tijdens een feestje party crashers en politie over de vloer heeft gehad terwijl wij in Amerika zaten natuurlijk dus dat moet behoorlijk door zijn hoofd hebben gespookt.

Om 10 uur moesten we uitchecken en we hebben tot de laatste minuut hiermee gewacht om het thuisfront de tijd te geven puin te ruimen. Toen we thuiskwamen reed er net een mini onze garage uit met vriendinnen en het huis was opgeruimd, gestofzuigd en de koelkast vol overgebleven lekkernijen en drank!

Kunnen we nu verder met inpakken en afbouwen naar de verhuizing....
Feestje Marlieke.....tick!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten